sorsom 2012.08.27. 23:06

 

 

Történt egyszer, hogy apám felvállalt a munkája mellé még egy tehéncsordát. Amit aztán nekem és a bátyámnak kellett reggel hatkor kihajtani a legelőre. Este meg haza hajtottuk. Na, emiatt már nem nagyon mehettem iskolába, csak ritkán, és lemaradtam a tananyagokkal, az úttörő ünnepségekről és kirándulásokról. Egyszóval minden iskolában történő eseményről. Soha semmi jóban nem vehettem részt.

Furcsa volt, hogy anyám a bátyámnak csomagolt enni, inni, de nekem nem. Sóskát ettem, savanyú volt, fülig húztam a számat, valahogy ki kellett bírnom estig. A bátyám nem adott egy falatot se, s így ment ez nagyon sokáig. Aztán a sok hiányzás eredménye, egy újabb családlátogatás lett. Az iskola igazgatója feljelentette a szüleimet, és a tanácselnök kijött a házhoz a gyámügyesekkel, hogy miért nem járok iskolába. Persze a szüleimnek állt feljebb. Megkapták a büntetést, hogy fizessenek be 500 forintot a hiányzásaimért. Amikor aztán elmentek a hivatalos személyek úgy megvertek, hogy másnap nem bírtam lábra állni. Már akkor, gyerekként elég igazságtalannak éreztem, hogy az ő fenyegetéseik, terrorjuk miatt nem járhattam iskolába, és még jól meg is vernek.

Higgyék el, úgy szerettem volna megszökni, de rettegtem tőlük, meg hova, merre is mehettem volna. Egy olyan pici faluban éltem, ami még a térképen sem volt akkor. Nem volt kire számítanom. A szomszédok féltek a szüleimtől, nem mertek beleszólni az életünkbe.

Apám hiába dolgozott, mégsem volt elég a pénz a megélhetésünkre. Munkát vállaltam szomszédoknak, védőnőnek. Tyúkólpucolás, trágyázás, takarítás, almaszedés, dióverés, mindent.

Mindezt egy kosár krumpliért, vagy jó esetben egy tyúkért. Csakhogy nem volt ez se jó, mert nem pénzt vittem haza, ami kellett volna cigarettára például. Egyszer ezért letérdepeltettek a sarokba, le kellett vetkőznöm félmeztelenre és kötéllel ütöttek, ahol értek. Mikor megunták, mondta apám, hogy öltözzek fel, és a kamrából szedjem össze a sörös üvegeket, és adjam le a kocsmába, és hozzak érte cigarettát. Felszedtem a tíz sörös üveget egy cekkerbe, és elindultam. A tulajdonos viszont közölte velem, hogy visszavenné nagyon szívesen, de a rekeszeiben már nincs több hely. Ezzel kifordultam a kocsma ajtaján, és elkezdtem sírni. Féltem hazamenni cigaretta nélkül. Jól rá is éreztem, mert, ahogy hazaértem, és elmondtam, amit a tulajdonos mondott, anyám kimarta a kezemből a cekkert és a sörös üvegekkel együtt fejbe vágott vele. Abban a pillanatban elöntött a forróság és szakadt a vér a fejemből. Az arcom átlagból fehér, de akkor piros lett a vértől. Anyám törődött már ezzel. A konyhaszekrényből kikapott egy liter ecetet, és lelocsolta a sebet. Én csak szédültem. Az orvos nem merülhetett fel.

- Ebcsont beforr. – mondta.

Hát tényleg beforrt, de nagy sokára.

 



A bejegyzés trackback címe:

https://ciganysorsom.blog.hu/api/trackback/id/tr1004736298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horizont 2012.08.31. 08:12:36

Hát igen a testi seb beforr nagy sokára, de a lelki soha!!!
Szeretném megkérdezni, hogy megírnád-e, hogy kb. melyik évtizedben történik mindez?
Annyira hihetetlen hogyan is történhetnek ilyen dolgok embereknek, szülőknek mondottakkal, mitől válnak ilyenné? Egy normális ember még a kutyájával se tudna ilyeneket tenni.
Engedj meg annyi kritikát, hogy nagyon rossz a blog címválasztása.Rossz asszociációt szül és nem is cigánysorsors ez, hanem embersors.

Téged egyre nehezebb lélekkel lehet olvasni!

Szeretnék avatart a hozzászólásaim mellé! 2012.09.19. 10:32:40

Ennyi megaláztatás és igazságtalanság megélése során a megalázott is elkezdi magát hibásnak érezni. Ez az egyik legnagyobb baj. Teljesen el (fog) torzul(ni) a személyisége.

Amúgy apa-anya máglyára való. De ezt szó szerint értem.

szabonee 2012.10.01. 16:51:13

Nagyon vártam már a folytatást...
Igazi példája vagy annak, hogy szükség van a családon belüli erőszak elleni törvényre.

Én egy kívülről normálisnak látszó családban nőttem fel és közel sem volt ilyen rossz sorsom. DE most volt 10 éves érettségi találkozónk és amikor elmeséltem a jelenleg rendőr volt osztálytársamnak, hogy azért néha eléggé megvertek minket azt mondta, hogy miért nem tettem feljelentést?

Abban a helyzetben tényleg csak magát okolja az ember és nem nagyon tudja hol kell segítséget kérni.

Én személy szerint nagyon várom a folytatást, mert az, hogy most nyíltan le tudod írni ezeket a dolgokat azt mutatja, hogy valahogyan ki tudtál mászni ebből a nehéz helyzetből és arra nagyon kíváncsi vagyok hogy hogyan?!
süti beállítások módosítása